Oefentherapie Mensendieck

Bel: 0223-624878Contact

Gezond beweeggedrag aanleren door Oefentherapie Mensendieck

De oefentherapeuten Mensendieck bij Fysiotherapie Stadshart helpen mensen bij het aanleren van gezond beweeggedrag. Iedereen heeft ten slotte zijn eigen manier van bewegen, maar niet elke gewoonte is even goed voor het lichaam. Hierdoor kunnen problemen ontstaan. De oefentherapeut behandelt en voorkomt klachten die mogelijk ontstaan door het aannemen van een verkeerde houding of gemaakte bewegingen tijdens dagelijkse activiteiten. Mensendieck wordt onder andere ingezet bij gewrichtspijn (bekken, knie-enkel-voet, arm-schouder-pols), klachten bij chronische aandoeningen en houdingsafwijkingen. De gedachte erachter is klachten te laten verdwijnen, verminderen of te voorkomen. Tijdens de behandeling wordt altijd uw persoonlijke situatie in het oog gehouden bij Oefentherapie Mensendieck bij Fysiotherapie Stadshart.

Op zoek naar langetermijnoplossing bij Fysiotherapie Stadshart

De oefentherapeut Mensendieck helpt u bij het aanpassen van uw houding. Het kan namelijk best lastig zijn om dit zelf te leren; terugvallen in oude gewoontes gebeurt namelijk snel. Bij Fysiotherapie Stadshart houden we u een spiegel voor, door samen uw dagelijkse handelingen te bekijken en te analyseren. Op die manier komen we achter de oorsprong van veel klachten, waar we vervolgens samen met u een oplossing voor verzinnen. Samen werken we net zolang totdat de nieuwe manier van bewegen voor u natuurlijk aanvoelt. De oefentherapeut coacht u in dit proces, zodat u ook uw eigen lichaam beter leert kennen. Op die manier bent u niet alleen op korte termijn pijnvrij, maar werkt u ook aan een oplossing voor de lange termijn bij de oefentherapeut van Fysiotherapie Stadshart.

Oefentherapie Mensendieck helpt bij:

ademhalingsklachten

artrose

rug- en schouderklachten door werk

klachten na of tijdens het sporten

stijfheid en klachten door ouderdom

ziekte van Parkinson

scoliose

ziekte van Bechterew

Incontinentie

bekkenklachten

bekken- en rugklachten door zwangerschap

last van heup, knie en/of voet

chronische pijn

multiple sclerose (MS)

pijn in nek, schouder(s) en/of arm(en)

rugpijn

Oefentherapie Mensendieck in Den Helder

Oefentherapie Mensendieck bij Fysiotherapie Stadshart helpt u bij het aanleren van gezond beweeggedrag. Neem contact met ons op voor een afspraak met onze oefentherapeut.